Τι λέω στο παιδί μου για την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;
Πριν το ραντεβού σας, καλό θα ήταν να προετοιμάσετε το παιδί σας. Στις μικρές ηλικίες (0-2) δεν είναι συνήθως απαραίτητο να πούμε κάτι από την προηγούμενη μέρα καθώς τα παιδιά δεν έχουν ακόμα τόσο καλή μνήμη. Λίγη ώρα πριν το ραντεβού όμως μπορούμε να πούμε: “πάμε να παίξουμε στον παιδότοπο; Ναιιι!” Μεταξύ των ηλικιών 2-5 μπορούμε να πούμε: “αύριο θα πάμε να παίξουμε σε ένα τέλειο μικρό σχολείο (σαν παιδότοπο), που πάνε και πολλά άλλα παιδάκια να παίξουν. Θα δούμε ωραίες κάρτες, παιχνίδια, κούκλες…θα είναι πολύ όμορφα!”.
Στα πιο μεγάλα παιδιά, είναι πάντα προτιμότερο να είμαστε όσο πιο ειλικρινείς και ακριβείς γίνεται: “θα πάμε σε ένα μικρό σχολείο που βοηθάει τα παιδιά να μαθαίνουν νέες λέξεις και να παίζουν καινούργια παιχνίδια”. Αναλόγως με το πόσο συνειδητοποιημένο είναι το παιδάκι μας, μπορούμε να είμαστε και πιο σαφείς: “θυμάσαι που προσπαθούσες πριν λίγο καιρό να μου πεις μια πολύ δύσκολη λέξη με δύσκολα γράμματα και σε δυσκόλεψε πολύ; Σκέφτηκα να πάμε σε ένα μικρό σχολείο που μοιάζει πιο πολύ με παιδότοπο και εκεί υπάρχουν δασκάλες που μαθαίνουν στα παιδιά τις λίγο πιο δύσκολες λέξεις. Πάρα πολλά παιδιά πηγαίνουν, και είμαι σίγουρος/η ότι και πολλοί από τους φίλους σου ή τα παιδιά που παίζεις στην παιδική χαρά πηγαίνουν”.
Το παιδί πιθανότατα θα σας ρωτήσει αμέσως και με αγωνία: “Και τι θα κάνω εκεί;”, απαντήστε με ειλικρίνεια και καθησυχαστικά ότι “θα παίξεις με πολλά όμορφα παιχνίδια, για πολύ λίγη ώρα-δεν είναι σαν το κανονικό σχολείο- και θα περάσεις τέλεια! Ύστερα θα μιλήσω εγώ λίγο με τη δασκάλα και θα φύγουμε.”
Συνήθως, τα παιδιά δεν δυσκολεύονται να μπουν για την αξιολόγηση. Αν όμως έχετε άγχος ή απορίες σχετικά με το πώς να μιλήσετε στο παιδί σας για το επερχόμενο ραντεβού του, μη διστάσετε να ζητήσετε να μιλήσετε με την Επιστημονική Υπεύθυνη για να σας καθησυχάσει και να σας κατευθύνει, πριν τον ερχομό σας.