Λεπτή Κίνηση

  • Λεπτοί χειρισμοί δακτύλων-χεριών (βελτίωση στη δύναμη, τη σταθερότητα και τη θέση)
  • Γραφοκινητικές δεξιότητες (λαβή και έλεγχος μολυβιού, ικανότητα αντιγραφής σχημάτων, ικανότητα δημιουργίας σχημάτων ή γραμμάτων)
  • Έλεγχος καρπού ή/και βραχίονα
  • Οπτική αντίληψη-οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Λαβή και χρήση ψαλιδιού

Αδρή Κίνηση

Στην αδρή κίνηση εξετάζουμε τον τρόπο που κινείται το παιδί στο χώρο. Στον τομέα αυτό εμπίπτουν:

  • Η ικανότητα ενός παιδιού να πετάει και να πιάνει μια μπάλα
  • Η ισορροπία (η ικανότητα ενός παιδιού να πηδά σκοινάκι, να ισορροπεί στο ένα πόδι, να περπατά σε χαμηλή δοκό ισορροπίας, να περπατά με τις μύτες ή τις φτέρνες)
  • Η γενικότερη επιδεξιότητα
  • Ο κινητικός συντονισμός (η ικανότητα να κάνει πηδηματάκια επί τόπου, να χορεύει, να ακολουθεί γρήγορα εναλασσόμενες κινητικές εντολές)

Κοινωνικές Δεξιότητες

  • Ικανότητα συνεργασίας με ομηλίκους
  • Ανάπτυξη αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης
  • Ικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής
  • Ικανότητα ακολουθίας εντολών

Γνωστικός – Αντιληπτικός Τομέας

  • Οπτική διάκριση (π.χ. η ικανότητα να βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ πραγμάτων)
  • Χωροχρονικές σχέσεις (π.χ. η ικανότητα να αναγνωρίζουμε την αντιστροφή αντικειμένων ή συμβόλων)
  • Οπτική μνήμη (π.χ. το να θυμόμαστε ένα σχήμα μετά από μερικά δευτερόλεπτα)

Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής

  • Ένδυση (π.χ. διαχωρισμός αριστερού-δεξιού, εμπρός-πίσω κατά την ένδυση, βοηθητικές στρατηγικές)
  • Σίτιση (π.χ. λαβή πηρουνιού-μαχαιριού, έλεγχος κίνησης κατά τη σίτιση)
  • Αυτοεξυπηρέτηση (π.χ. επίσκεψη στην τουαλέτα, καθαρισμός μαλλιών/δοντιών/νυχιών)

Άλλοι τομείς όπου βοηθάει η εργοθεραπεία

  • Την οργάνωση στο χώρο (π.χ. οργάνωση παιχνιδιού με αρχή-μέση-τέλος, βελτίωση συγκέντρωσης και οργάνωση μελέτης κλπ.)
  • Την οριοθέτηση (υπακοή κανόνων και ακολουθία εντολών)
  • Τις αισθητηριακές δυσκολίες (π.χ. δυσανεξία σε απτικά ερεθίσματα)