Λεπτή Κίνηση
- Λεπτοί χειρισμοί δακτύλων-χεριών (βελτίωση στη δύναμη, τη σταθερότητα και τη θέση)
- Γραφοκινητικές δεξιότητες (λαβή και έλεγχος μολυβιού, ικανότητα αντιγραφής σχημάτων, ικανότητα δημιουργίας σχημάτων ή γραμμάτων)
- Έλεγχος καρπού ή/και βραχίονα
- Οπτική αντίληψη-οπτικοκινητικός συντονισμός
- Λαβή και χρήση ψαλιδιού
Αδρή Κίνηση
Στην αδρή κίνηση εξετάζουμε τον τρόπο που κινείται το παιδί στο χώρο. Στον τομέα αυτό εμπίπτουν:
- Η ικανότητα ενός παιδιού να πετάει και να πιάνει μια μπάλα
- Η ισορροπία (η ικανότητα ενός παιδιού να πηδά σκοινάκι, να ισορροπεί στο ένα πόδι, να περπατά σε χαμηλή δοκό ισορροπίας, να περπατά με τις μύτες ή τις φτέρνες)
- Η γενικότερη επιδεξιότητα
- Ο κινητικός συντονισμός (η ικανότητα να κάνει πηδηματάκια επί τόπου, να χορεύει, να ακολουθεί γρήγορα εναλασσόμενες κινητικές εντολές)
Κοινωνικές Δεξιότητες
- Ικανότητα συνεργασίας με ομηλίκους
- Ανάπτυξη αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης
- Ικανότητα συγκέντρωσης της προσοχής
- Ικανότητα ακολουθίας εντολών
Γνωστικός – Αντιληπτικός Τομέας
- Οπτική διάκριση (π.χ. η ικανότητα να βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ πραγμάτων)
- Χωροχρονικές σχέσεις (π.χ. η ικανότητα να αναγνωρίζουμε την αντιστροφή αντικειμένων ή συμβόλων)
- Οπτική μνήμη (π.χ. το να θυμόμαστε ένα σχήμα μετά από μερικά δευτερόλεπτα)
Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής
- Ένδυση (π.χ. διαχωρισμός αριστερού-δεξιού, εμπρός-πίσω κατά την ένδυση, βοηθητικές στρατηγικές)
- Σίτιση (π.χ. λαβή πηρουνιού-μαχαιριού, έλεγχος κίνησης κατά τη σίτιση)
- Αυτοεξυπηρέτηση (π.χ. επίσκεψη στην τουαλέτα, καθαρισμός μαλλιών/δοντιών/νυχιών)
Άλλοι τομείς όπου βοηθάει η εργοθεραπεία
- Την οργάνωση στο χώρο (π.χ. οργάνωση παιχνιδιού με αρχή-μέση-τέλος, βελτίωση συγκέντρωσης και οργάνωση μελέτης κλπ.)
- Την οριοθέτηση (υπακοή κανόνων και ακολουθία εντολών)
- Τις αισθητηριακές δυσκολίες (π.χ. δυσανεξία σε απτικά ερεθίσματα)